takdir :)

cerita yang berterabur mungkin wujud di alam realiti ataupun hanya sekadar imaginasi aku sahaja . tiada kene mengena dengan sesiapa . my own ! im not copy cat :) biar aku namakan mereka mereka yang ada dalam cerita ni dulu. sara , hakim , adam n amer :)


'hakim maybe hubungan kita sampai setakat ini sahaja . saya minta maaf .saya rasa sudah tidak ada keserasian di antara kita lagi , dari kita terus bertekak ,bergaduh ini adalah jalan penyelesaian yang terbaik' . sara memberikan kata putus .belum sempat hakim meneruskan bicara sara terus berlalu . hakim hanya mampu memandang tanpa berbuat apa2. tidak tahu dia merelakan ataupun tidak hanya ALLAH sahaja yang tahu . 


.....selepas beberapa bulan kemudian sara sudah mula meneruskan pengajian dia di UITM  . hakim pula dia tahu sedang belajar di MSU. kekadang tanpa dipinta bila duduk termenung bersendirian dia rindukan hakim .tapi dia cuba menepis dan membuang rindu itu jauh sejauh nya yang boleh .dia membusykan diri . dengan cara itu dia dapat melupakan hakim maybe. di uITM dia ada seorang kawan yang boleh la dikatakan agak rapat .amer namanya .amer seorang yang always happy go lucky . sikap dia mampu menceriakan sara .amer sanggup buat apa sahaja asalkan sara bahagia.




satu hari sedang sara duduk bersendirian di beranda .dia mendongak ke langit . subhanAllah . indah sungguh ciptaan-NYA .bulan yang kelihatan sungguh cantik ditemani bintang bintang yang sungguh indah itu .ya ! sememangnya itu sudah menjadi satu lumrah kehidupan dia. jika dia perlukan seorang teman tetapi hampa .-,- tiada .bulan lah menjadi peneman .itu pun kekadang ada kekadang takda. nasib hidup. sara bangun dari tempat duduknya pergi ke arah laptopnya dan jari mencari social network yang sedang hangat itu . FACEBOOK .sudah lama rasanya dia tidak membuka laman itu . someone add me ! who are you ? am i know you . bila tengok mutual friends macam ramai membe membe hakim jah . ooo okay okay approve sajalah . then mata ni menggatal pula nak tengok muka orang yang add ni . wahh ! cuci mata sikit lah hee . not bad . 


tengah sara asyik melayan kawan kawan alam maya . dia yang diaprove kan tadi IM sara . nama dia adam . wahhhh ! sara teruja mahu berchatting dengan mamat itu because of what ?  nama dia adam . sara suka nama adam sebab nama itu nama nabi adam a.s .hari demi hari mereka berchatting n akhirnya exchange nombor telefon .semakin hari mereka semakin rapat . for your information adam sudah bekerja di sebuah syarikat yang tak diberi nama . then selepas mereka berjumpa ,tidak lama selepas itu adam melamar sara untuk dijadikan suri di hatinya . sara menerima dengan hati yang gembira. 


....tiga bulan lepas tuu ,ada majlis reunion . sara tak expect hakim akan muncul di situ .hati mula berasa gelisah .perasaan yang lama terkubur itu semacam kembali berbunga apabila orang yang dirindui dari jauh tiba tiba berada di depan mata .di lubuk hati yang paling dalam dia rindukan hakim lagi. semasa makan malam . hakim cuba memberi isyarat gerak mulut kepada sara supaya pergi ke luar. sara bingkas bangun dan pergi ke luar. dia menikmati angin malam dan pemandangan yang sangat cantik itu . dia dapat rasakan hakim sudah jauh berubah . YA ALLAH , kuatkan hati aku agar tidak menyakiti hati adam . sesungguhnya adam terlalu baik kepada aku .aku tidak mahu mengecewakan dia .tiba tiba BAAAAAAAAAAAAAAAAA ! sara terkejut .bila tengok sebelah ameer rupanya. hampesss punya mamat ni .mana si hakim ni .bila dia tengok di belakang hakim mahu pergi . lah kenapa pulak dengan mamat ni .tadi iya iya mahu jumpa. saraaaa takpelah next time okay :) kau jage diri elok elok taw . aku nak kau tahu aku still sayang kau . kau terlalu istimewa .sara pun biarkan hakim pergi . then dia cakap dekat amer .weh aku rasa maybe dia pergi tu sebab dia ingat kau pakwe aku kott. amer pon balas la .'kalau aku pakwe kau pun ape salahnya . hahaha bergurau mamat ni sara rasa tak sedap hati . dia segera mengejar hakim. sara berlari pergi ke arah ktm cuba mencari kelibat hakim ,ke sana ke sini . terjenguk jenguk dalam komuter tu .tapi hampa tiada. dia masuk ke dalam komuter pulak . tetapi dengan tiba tiba komuter itu bergerak .sara tidak mampu berbuat ape apa. dia teruskan lagi mencari hakim .hati meraung menyesal kerana tidak mengejar hakim dari tadi. dia tidak sedap hati .dia takut sangat jika ada apa apa yang terjadi dekat hakim .


perasaan kecewa menular dalam diri kerana selepas patah balik ke destinasi asal sara still belum berjumpa dengan hakim. dia pasrah seandainya memang dia dan hakim tidak ditakdirkan bersama . maybe adam lelaki yang baik itu adalah jodoh yang ditetapkan olehnya . mulai dari hari itu dia cuba membuang kenangan hakim dalam ingatannya .dia tidak mahu ingat satu pun kerana dia mahu mencipta satu kenangan yang indah buat dirinya dan adam lelaki yang bakal menjadi suami nya yang sah . amin :)


nak tauu something cerita ni jadi dalam mimpi aku :) sweet sangat masa tuu .rasa macam tanak bangun .rasa macam apa yang aku angankan macam novel n macam drama korea jadi kenyataan . haha but this is fantasy :)

No comments:

Post a Comment