jaga hati orang

9:51 PM

langit menjadi gelap berkelabu menyelimuti hatiku
merubah seluruh hidupku
ku akan menanti sebuah keajaiban.

pernah jumpa manusia yang sering bertanya khabar,tetiba menghilang ,bila dapat tau dia dah ada bunga di hati?
pernah jumpa manusia yang sering menyepi bila bosan baru teringat diri yang jauh ni?
pernah jumpa manusia yang jenisnya sering saja membuat janji tapi janjinya itu semua palsu?
pernah jumpa manusia yang jenisnya akan mencari kau bila dia rasa diri dia seorang diri tidak berteman ,tapi bila dia sudah berteman ,dia ada kawan yang menghibur dia ,dia akan lupa kau, dia akan anggap  jenis kau ni tak wujud ,?

kalau kau pernah jumpa apa kau rasa dipertemukan dengan orang sebegini?
pada mulanya akan timbul rasa sedih ,apa salah diri ini diperlakukan sebegini rupa?
mungkin lah anggapan ku diri ini terlalu membosankan dan bila kau rasa kau sangat sangat bosan baru kau cari orang yang membosankan ni kan ? haaa tu dia..kira aku ni macam nasi yang dicari bila lapar bila kenyang buang . begitulah kan.
seterusnya akan rasa geram marah . tapi bila dia datang rasa geram marah tu tak terluah kat dia.kenapa ya? kenapa aku tak boleh marah orang macam ni? and at the last aku yang geram kat diri aku sebab rasa diri ni macam bidadari yang baik hati.wahh gituu =-=
last kau akan rasa hati kau akan beku menghadap orang macam ni. macam kira dia datang kau layan lah bila dia takde kau takde rasa pun something hilang. so kira kau dah boleh anggap orang macam ni ada tak ada sama je. ini tahap yang hati kau dah membengkak .bila hati membengkak and menghadap same feeling everyday kau akan rasa basi .kau akan rasa tak ada rasa. sebab orang yang selalu menyakitkan hati ni bila kita yang dah lama sakit hati memendam rasa melayan orang macam ni lama lama hati kita akan tawar dan anggap this is normal. 

silalah buang tebiat mempergunakan orang di saat kau susah .satu saat roda ni akan berputar and that time kau akan rasa apa yang kau buat kat orang. and paling worst orang yang selalu dipergunakan tu tak ada dah untuk kau meluahkan perasaan sedih kuciwaa kau. saat itu hanya boleh mengucapkan kesian lah :)

kau takkan tahu apa hatiku yang selalu derita kernamu
dan kau tak akan rasa apa yang ku rasa.

You Might Also Like

0 comments