be yourself :)

12:26 AM

selamat hari malaysia :) selamat petang . selamat hari jumaat dan assalamualaikum :) hari ni aku nak cakap pasal jadi diri sendiri or be yourself . actually semalam nak cite tapi tak jadi . then siap mimpi lagi pasal tajuk ni . ish2 parah2 .




senang jah nak jadi diri sendiri kozz sekarang ni aku tengok ramai yang 'plastik' or 'hipokrit' kenape kene jadi plastik ehhh . cukuplah dengan plastik yang ade kat shopping complex too tak payah nak susah2 tambahkan . :D kenal diri sendiri n tahu apa yang ada kat diri kita dulu yaa :) kta kene paham ,tahu n kenal diri kita dulu sebelum apa2 pon yaaa .kalau kita nak tahu macam mana diri kita kita boleh jah buat test personaliti tapi jangan terlalu percaya . n belajar dari kesilapan lalu dan cuba perbaiki supaya menjadi bertambah baik . pastikan kita selesa dengan apa yang kita buat . jangan buat sesuatu too kerana terpaksa . n jangan cuba2 untuk meniru gaya or cara hidup orang lain . kita ade kelebihan n keistimewaan kita sendiri . carilah . kita pasti akan jumpa nanti . n kita akan jadi lebih baik dari orang yang kita cuba nak tiru personaliti dia . kita boleh tiru orang contoh kita minat dengan siti nurhaliza . soo kita sibuk nak jadik macam dia dari atas sampai bawah semue nak macam dia . too dah salah yaaa . tiru macam mana nak jadi seorang wanita yang berjaya macam dia . macam mana dia boleh hidup berjaya macam sekarang . yaaa :) 




jangan pedulikan tentang apa yang orang cakap pasal diri kita .persoalan tentang betul atau salah sering timbul . kita selalu bermain dengan emosi . pelbagai persoalan yang timbul . heyyyy ! gemok sangat kah aku ? salah kah aku tinggi ? heyy ! kenapa dorang pandang aku macam too ? ade ape2 yang tak kena kah kat muka aku ? okeoke stoopppp fikir macam tooo . kita ade life kita sendiri . kita tahu apa yang baik dan buruk kat diri kita soo tak payah nak risau apa yang orang fikir . cuba yakin dekat diri kita sendiri :D aku tak peduli apa orang kata . aku tahu aku tak cantik macam dorang tapii aku tahu hati aku lebih baik dari dorang yeahhhhh :) kita tak boleh dengar pendapat orang lain lah macam too ? ohhh tidak sama sekali . kita kan boleh berfikir . kita boleh tahu mana pendapat yang baik dan pendapat yang just nak down kan kita lagi . sooo kita kene pandai memilih orang yang baik untuk memberi pendapat tentang diri kita . yaaa hidup kene pandai memilih . jangan memilih orang yang boleh menghancurkan diri kita sendiri :) belajar cara2 untuk mengetahui perbezaan yang berlaku n you will live well:)tolak or buang jauh2 kritikan yang melemah kan . dan belajar dari kritikan yang membina . oke :)




jujur lah n just be relaxxx oke :) chillaaaxxxxxx:) n point yang penting sekali . stop comparing yourself to others :) jika kita buat macam too sampai bila2 kita tak akan happy . yaaa thats truth :) ehhhh aku miskin dia kaya :( ehhh aku gemok dia badan macam model jelesnyaa :(kita tengok orang too hot gile , lawa nya hensem nya . kita kagum dengan apa yang dia ada menyebabkan dorang semue ni pon naik lemak lah n pikir dorang the best . heyyyyy tolonglah kita pon boleh kalau kita nak ! KITA BOLEH KALAU KITA NAK ! PAHAM !jangan pernah berhenti mencari kekuatan yang ada dekat diri kita sendiri . tak payah kita bandingkan diri kita dengan orang lain . kadang2 akan menyebabkan timbul jeles n iri hati . yaaaa sangat tidak sihat .n terlalu membuang masa dekat dorang sampai kita tak ada masa nak perbaiki diri kita . 




follow your own style . yaaaaaaa kita ada gaya kita sendiri kan ? kita suka makan coklat dorang tak . kita suka sangat dengan bunga . dorang tak . kita suka sangat gelak kuat2 . dorang tak . kita suka gile dengan  teddy bear dorang tak . perbezaan itu yang unik dan buat orang nak kenal diri kita dengan lebih  dekat yaa dok ? hehe  jangan biarkan orang lain n persekitaran ini mengubah diri kita jadi diri orang lain . kita semue istimewa . tapi special nya kita itu berbeza beza . berbanggalah menjadi diri sendiri . :) yaaa dok ? HEHE 


kredit : wiki :)


maaf saya merepek terlalu lama . tak tahu lah kalau salah yang saya cakap ni saya minta maaf sangat2:)
~~ the end ~~namie ♥

You Might Also Like

0 comments