penuh konflik

3:03 AM

aku rasa makin kita besar makin mematangkan kita , tapi bila contoh dah ada depan mata . aku tak fikir macam tu . even mereka matang dari segi umur tapi pemikiran mereka tak matang lagi. jangan malu bila ada budak lagi muda yang nasihatkan kita . perkara yang boleh mematangkan hidup seseorang ialah pengalaman , apabila dia banyak kali mengalami kekalahan dalam hidup , kejatuhan tapi dia bangkit dan cuba . dari situ buat dia matang . banyak sebenarnya , diri kita sendiri tau kita ni matang ke tak . cuba pandang sekeliling . umur bukan makin muda , tapi makin tua . please be matured . dont act like kanak kanak yang umur 6 tahun . dorang pun pandai nilai mana baik mana jahat . tak malu ke budak budak lagi matang dari kita ? 


kita dah besar . kita dah boleh nilai mana baik mana buruk . kalau ada masalah ,selesaikan dengan cara baik . tak payah laaa perbesarkan hal yang kecil . sebab kadang yang kecil ni boleh jadi besar kalau tak diselesaikan awal awal . itu masalahnya . dan kita ni ego tinggi sangat kan . tu yang susah . cuba kadang kadang kita jadi air yang memdamkan ape yang membara . turunkan ego sedikit . kita ni semakin tua , perut pun makin buncit , kulit semakin berkedut , uban semakin memutih . masa berjalan sangat pantas . jangan membesarkan hal yang kecik . just buang jauh2 anggap ja benda tu macam makan chewing gum. makan buang ja . bila kita tersa kita telan then kita buang jauh2 . anggap tu normal ja . halalkan ja .

bila ada someone yang sakitkan hati kita . always . memang kita akan rasa sakit sangat . rasa macam nak amek  cili banyak banyak masuk dalam mulut dia . tapi tak boleh . maafkan ja dia . orang yang sakitkan hati kita adalah orang yang dengki dengan kita . biarkan ja dia. pandai lah dia hidup . kita maafkan ja dia tu . halalkan ja :) tak payah kita nak bermusuh dengan dia . kawan ja . just kawan biasa ja .tak payah sampai musuh2 . :) hidup adalah cabaran . take it !!!! yeahh you can :D we can't and don't want to avoid conflict in life, because the conflicts are necessary for the learning and growing for each of us.kita hidup kerana Allah .kekadang apa yang kita lakukan orang tak suka . peduli ape kan . asalkan kita tak melanggar apa yang dilarang. 

You Might Also Like

0 comments